« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
U sklopu Aktivnosti 1.9. projekta NEW STEM Kutina – ABECEDA budućnosti od 15. – 18. travnja stručni tim škole bio je na studijskom putovanju u zemlju donatora projektnih sredstava, Norvešku. Ispred projektnog Partnera Sveučilišta Volda, dočekao nas je gosp. Arve Fiskerstrand, docent Odjela za prirodoslovlje i matematiku Fakulteta humanističkih i pedagoških znanosti Sveučilišta Volda.
Prema riječima domaćina, Norveška se jako ponosi svojim inkluzivnim i visokokvalitetnim obrazovnim sustavom, gdje je svaki učenik cijenjen i omogućeno mu je da napreduje. Norveške škole su u srcu svake zajednice. Dobri primjer toga su Ulsteinvik Barneskule (Osnovna škola, razredi 1-7) i Ulstein Ungdomsskule (Niža srednja škola, razredi 8-10), smještene u općini Ulstein, koje su ugostile goste iz Kutine. Tipičan školski dan u Norveškoj je strukturiran, ali fleksibilan, što omogućuje učenicima da se uključe u razne aktivnosti izvan tradicionalnih akademskih. Nastava obično traje od 8:30 do 14:30, s pauzom za ručak tijekom dana. Norveške škole prihvaćaju raznolikost, primaju učenike iz različitih kulturnih sredina, sposobnosti i socio-ekonomskog statusa. U Ulsteinvik Barneskule i Ulstein Ungdomsskule inkluzivnost je temeljna vrijednost. Učitelji prolaze obuku za podršku različitim učenicima, a usluge posebnog obrazovanja dostupne su onima kojima su potrebne. Osim toga, škole promiču među vršnjačku interakciju i međusobno poštovanje kroz grupne projekte i kulturne razmjene. Učitelji u Norveškoj su visoko kvalificirani stručnjaci, koji posjeduju magisterij iz obrazovanja ili srodnog područja. Oni se kontinuirano profesionalno usavršavaju kako bi bili u tijeku s najnovijim pedagoškim pristupima i obrazovnim istraživanjima. U Ulsteinvik Barneskule i Ulstein Ungdomsskule učenici imaju pristup dobro opremljenim učionicama, knjižnicama, računalnim laboratorijima i sportskim objektima. Škole su također ekološki prihvatljive, s inicijativama kao što su programi recikliranja i energetski učinkovite zgrade.
U okviru posjete organiziran je i obilazak Sveučilišta Volda, predstavljanje aktivnosti i posebnosti Sveučilišta, načina odvijanja nastave i posebno velikog broja inozemnih studenata koji svoje obrazovanje nastavljaju na ovom Sveučilištu. Četvorica profesora pripremila su izlaganja kojima su goste upoznali sa značajkama i posebnostima sveučilišta, koje je sa svojih 4.500 studenata i 350 članova osoblja jedna od najvećih institucija visokog obrazovanja između Bergena i Trondheima. Volda je poznata po svom aktivnom studentskom okruženju, a sveučilišni koledž poznat je i po vrhunskim studijskim programima u medijima i novinarstvu, kao i po dugoj tradiciji izobrazbe nastavnika. Posebno se ponose internacionalnim suradnjama s više od 100 međunarodnih sporazuma i oko 115 odlaznih i 140 dolaznih studenata godišnje. Nakon zanimljivog i ugodnog predavanja i obilaska knjižnice i studenskog kluba Pangaia svi su se složili kako Volda dosita jest, kako njihov logo i kaže „The place youꞌll never forget“.
U slobodno vrijeme članovi projektnog tima i nastavnici uživali su u bajkovitim panoramama Ulstenvika i okolnih gradova. Kući su se vratili prepunih pozitivnih dojmova i novih iskustava, dodatno ohrabreni za korištenje informacija i znanja koje su stekli na brojim edukacijama u okviru projekta čija provedba traje od kolovoza 2022. godine. Putovanje je bilo izrazito zanimljivo i korisno za sve putnike koji su istakli zadovoljstvo sudjelovanjem u projektu, znanjem koje su stekli i STEM opremom kojom je projekt obogatio svaku školu, a dugoročno će koristiti sadašnjim i svim budućim učenicima.
Zahvaljujući projektu u svih 5 kutinskih osnovnih škola opremljene su nove STEM učionice, koje su dobile novi namještaj, klime, robotičku i informatičku opremu, kao i asistativnu oprema za rad s učenicima s poteškoćama u razvoju. Više od 600 učenika i 100 učitelja aktivno je pohađalo radionice i edukacije vezane uz STEM područja, važnost volontiranja, koje su provodili stručnjaci iz Projektnih partnera, Modelarskog centra Kutina, Učiteljskog fakulteta Rijeka, Fakulteta strojarstva i brodogradnje Zagreb i Volda Univeristi College.